Matematik Olimpiyatları ödülleri sahiplerini buldu
Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Matematik Olimpiyatları’nın ödül töreni Nazilli’de gerçekleştirildi.
Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Matematik Olimpiyatları’nın ödül töreni Nazilli’de gerçekleştirildi. Yapay zeka temasıyla düzenlenen organizasyonda dereceye giren öğrencilere toplam 130 bin lira ödül dağıtılırken, liseler kategorisinde Nazilli Asımın Nesli Anadolu İmam Hatip Lisesi birincilik elde etti.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın Matematik Seferberliği Projesi kapsamında Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Matematik Olimpiyatları’nın ödül töreni, Nazilli Ticaret Odası Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Programa Nazilli Kaymakamı Huriye Küpeli Kan, Aydın İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yiğit, ilçe milli eğitim müdürleri, okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ve sponsor kuruluşların temsilcileri katıldı.

852 öğrenci yarıştı
Törende konuşan Aydın İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yiğit, olimpiyatların il genelinde önemli bir eğitim organizasyonuna dönüştüğünü belirtti. Yiğit, 17 ilçeden 193 ortaokul ve 91 lisenin katıldığı yarışmada toplam 852 öğrencinin mücadele ettiğini ifade ederek, gençlerin bilim ve üretime olan ilgisinin her geçen gün arttığını söyledi. Matematiğin yalnızca sayılar ve işlemlerden ibaret olmadığını vurgulayan Yiğit, "Doğru düşünme, sorgulama ve çözüm üretme becerilerinin temelinde matematik yer alır. Yarışmaya katılan tüm öğrencilerin gösterdikleri çaba takdire değerdir. Başarı sadece derece elde etmekle sınırlı değildir" dedi.

Yapay zeka teması öne çıktı
Bu yılki organizasyonun yapay zeka temasıyla gerçekleştirildiğini hatırlatan Mehmet Yiğit, teknolojiyi üreten bireyler yetiştirmenin önemine dikkat çekti. Yapay zeka çağında güçlü olmanın yolunun matematiksel düşünme, analitik bakış açısı ve problem çözme becerilerinden geçtiğini ifade eden Yiğit, geleceğin bilim insanları ve mühendislerinin bugün eğitim sıralarında bulunduğunu söyledi.

Şampiyon okullar ödüllendirildi
Matematik Olimpiyatları’nda birinci olan okullara 30 bin lira, ikinci olanlara 20 bin lira, üçüncülere ise 15 bin lira ödül verildi. Liseler kategorisinde Nazilli Asımın Nesli Anadolu İmam Hatip Lisesi birinciliği kazanırken, Aydın Fen Lisesi ikinci, İncirliova Özel Bahçeşehir Anadolu Lisesi üçüncü oldu. Ortaokullar kategorisinde ise Köşk 100. Yıl Ortaokulu birinci, Söke Felekşan Fırat Ortaokulu ikinci, Nazilli Özel Gerçek Zafer Ortaokulu üçüncü sırada yer aldı.

Tören sonunda dereceye giren okullara ödülleri protokol üyeleri tarafından takdim edilirken, organizasyona katkı sunan sponsor firma temsilcilerine de plaket verildi. Program, toplu hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.



Diğer Haberler
Aras Kargo’dan orta oyuncu takviyesi
25.06.2026 11:29
KKTC 5. Cumhurbaşkanı Ersin Tatar: "MÜSİAD, iş dünyasında bizlerin temsilcisidir"
25.06.2026 11:29
CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu: "Aşura gününün siyasi polemiklere, gerilimlere, kavgalara konu edilmesine müsaade etmeyeceğiz"
25.06.2026 11:27
Doğa Öncüleri Programı’nda gençler projelerini paylaştı
25.06.2026 11:27
Beyaz Saray’dan İran savaşı ve çeşitli projeler için 87,6 milyar dolarlık ek bütçe talebi
25.06.2026 11:27
Gazi Yaşargil Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde EBUS ile akciğer hastalıklarında erken teşhis dönemi
25.06.2026 11:26
KUZKA desteğiyle kuruldu, komşu ilçelere bile istihdam sağlıyor
25.06.2026 11:23
Mersin’de otizmli çocuğa şiddet kamerada: Öğretmen tutuklandı
25.06.2026 11:23