Koçan : "Sıfır atık anlayışı yalnızca geri dönüşümden ibaret değildir"
Erzurum Büyükşehir Belediyesi, çevreye duyarlı şehircilik anlayışı doğrultusunda sürdürülebilir çevre politikalarına katkı sunmaya devam ediyor.
Erzurum Büyükşehir Belediyesi, çevreye duyarlı şehircilik anlayışı doğrultusunda sürdürülebilir çevre politikalarına katkı sunmaya devam ediyor.
Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Sayın Emine Erdoğan’ın himayelerinde yürütülen Sıfır Atık Hareketi kapsamında, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile OPET iş birliğinde hayata geçirilen "Sıfır Atık ile Doğaya Saygı Duy" Projesi çerçevesinde Erzurum’da çevre temizliği etkinliği düzenlendi.

Prof. Dr. Fuat Tanrıverdi Koruluğu’nda gerçekleştirilen programa Erzurum Vali Yardımcısı Mehmet Faruk Kazdal, Erzurum Büyükşehir Belediye Başkan Başdanışmanı Hüseyin Koçan, OPET Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim Lideri Gül Altan Yeltik, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Ali Laloğlu ile çok sayıda gönüllü katıldı.
Etkinlikte gönüllülerle birlikte çevre temizliği yapan Erzurum Büyükşehir Belediye Başkan Başdanışmanı Hüseyin Koçan, çevreye sahip çıkmanın ortak bir sorumluluk olduğuna dikkat çekerek, Sıfır Atık anlayışının yalnızca geri dönüşümden ibaret olmadığını, üretimden tüketime kadar hayatın her alanını kapsayan güçlü bir bilinç hareketi olduğunu ifade etti.

Koçan, yaptığı konuşmada, "Çevreyi korumak bir günlük faaliyet değil, gelecek nesillere karşı taşıdığımız sorumluluğun en önemli göstergelerinden biridir. Sıfır Atık anlayışı; kaynaklarımızı verimli kullanmayı, israfı önlemeyi ve doğayla uyumlu bir yaşam kültürünü benimsemeyi esas almaktadır. Erzurum Büyükşehir Belediyesi olarak çevreyi koruyan, doğal kaynakları önceleyen ve sürdürülebilir şehircilik anlayışını güçlendiren projeleri kararlılıkla hayata geçirmeye devam ediyoruz." dedi.
Türkiye’nin yedi bölgesinde yürütülen proje kapsamında düzenlenen çevre temizliği etkinlikleriyle yaklaşık 9 bin 500 kilometrelik güzergâhta çalışmalar gerçekleştirilirken, iki ay içerisinde 2 tonun üzerinde atık toplanarak geri dönüşüme kazandırıldı.

Çevre bilincinin toplumun her kesiminde yaygınlaşmasına katkı sunan etkinlikte katılımcılar, doğaya bırakılan atıkları toplayarak geri dönüşüm sürecine kazandırdı.



Diğer Haberler
Gökçeada’da manta vatozu görüntülendi
26.06.2026 09:26
Doğu Karadeniz bölgesinde evlilik kredisinden yararlanan toplam kişi/çift sayısı bin 339’a ulaştı
26.06.2026 09:24
Engelli vatandaşı otobüse almayan şoför bir daha otobüs direksiyonuna geçemeyecek
26.06.2026 09:22
Serbest piyasada döviz fiyatları
26.06.2026 09:20
UAEA Başkanı Grossi: "(İran) Teknik çalışmalar başladı ve yakında oraya gitmeyi umuyoruz"
26.06.2026 09:17
Orkun Kökçü: "Onurumuz için oynadık"
26.06.2026 09:15
Orman yangınından zarar gören alana fidan ekildi
26.06.2026 09:13
Kendi yaptıkları salla kıyasıya yarıştılar
26.06.2026 09:13