Kaybolduktan sonra Alzaymır Merkezi’nde yeniden hayata tutundu
Gaziantep’te yaşayan alzaymır hastası Mehmet Sait Dayak, yıllardır bildiği sokaklarda dolaşırken yolunu kaybetti. Saatlerce evini arayan Dayak’ı Alzaymır Merkezi personelleri buldu. 2023 yılında yaşanan bu tesadüf, Mehmet Sait Dayak’ın hayatında yeni bir dönemin başlangıcı oldu.
Gaziantep’te yaşayan alzaymır hastası Mehmet Sait Dayak, yıllardır bildiği sokaklarda dolaşırken yolunu kaybetti. Saatlerce evini arayan Dayak’ı Alzaymır Merkezi personelleri buldu. 2023 yılında yaşanan bu tesadüf, Mehmet Sait Dayak’ın hayatında yeni bir dönemin başlangıcı oldu.
Gaziantep’in Şahinbey ilçesi Binevler Mahallesi’nde ailesiyle yaşayan, 3 çocuk babası 70 yaşındaki Mehmet Sait Dayak, alzaymır hastalığı nedeniyle kaybolduktan sonra Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı yeni adıyla Meral - Beyhan Uslu Alzaymır Merkezi ile tanıştı. Aynı hayatı paylaşan danışanların bulunduğu merkezde hizmet almaya başlayan Dayak, üç yıldır haftanın iki günü merkeze düzenli olarak geliyor. Fiziksel ve sosyal destek programlarına aktif katılım sağlayan Dayak, Akıl ve Zeka Oyunları sınıfı ile müzik derslerinde hafıza egzersizleri yaparken, İş-Uğraş Atölyesi’nde ahşap boyama çalışmalarıyla ince motor becerilerini geliştiriyor.

"Bu merkez evim gibi huzurlu ve rahat"
Mehmet Sait Dayak, merkezin hayatındaki yerini, "Bu merkezdeki çalışanlar bana çok yardımcı oluyor. Bu merkez ile tanışmaktan çok memnunum" sözleriyle anlattı. Merkezin kendi evi kadar rahat ve huzurlu bir ortam sunduğunu ifade eden Dayak, "Merkez ile tanışmadan önce çok sinirli biriydim. Özellikle aileme ve çevremdeki insanlara karşı öyleydim. Buraya geldikten sonra sakinleştim" dedi.

"Uyku problemim kalmadı"
Merkezle tanışmadan önce uyku problemi yaşadığını anlatan Dayak, "Günün önemli bir kısmında uyuyordum. Odamdan dışarı çıkmıyordum. Gelen misafirleri çoğu zaman görmüyordum. Bu merkeze geldiğimden beri artık daha az uyuyorum. Uyku problemim kalmadı" diye konuştu.

Merkezdeki etkinliklerin ve sosyalleşmenin kendisine iyi geldiğini belirten Dayak, "Buradaki diğer danışanlarla çeşitli aktiviteler yapıyoruz. Birbirimizin dertlerini dinliyor, sohbet ediyoruz. Bu da bizi motive ediyor" ifadelerini kullandı.
"Artık eşimle daha çok sohbet edebiliyoruz"

Mehmet Sait Dayak’ın eşi Neşe Dayak ise eşinin emeklilik döneminde giderek içine kapanık bir hale geldiğini belirterek, "Bu durum onu daha asabi biri yaptı. Merkezde danışan olduktan sonra ise daha sakin ve daha iletişim kurabilen biri haline geldi. Artık eşimle daha çok sohbet edebiliyoruz" dedi.



Bu haber İhlas Haber Ajansı (İHA) tarafından servis edilmiştir. Telif hakları İHA'ya aittir. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden kullanılamaz, kopyalanamaz ve yayınlanamaz.
Diğer Haberler
CHP Milletvekili Ümit Dikbayır partisinden istifa etti
23.06.2026 17:21
CHP’de Antalya İl Başkanı Nail Kamacı görevden alındı. CHP Kayseri il örgütü, İl Başkanı Ufuk Ozan Gözbaşı görevden alındı ve disipline sevk edildi
23.06.2026 17:20
Kocaelispor, kaleci Onurcan Piri’yi kadrosuna kattı
23.06.2026 17:18
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Zorlu’dan TDT Dijital Ekonomik Ortaklık Anlaşması’na dair kanuna ilişkin açıklama
23.06.2026 17:18
Tahran’da Hamaney’in cenaze töreni nedeniyle 3 günlük tatil ilan edildi
23.06.2026 17:15
CHP Sakarya Milletvekili Ümit Dikbayır partisinden istifa etti
23.06.2026 17:14
Pezeşkiyan, Pakistan Cumhurbaşkanı Zardari ile İslamabad’da görüştü
23.06.2026 17:13
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki’yi törenle karşıladı
23.06.2026 17:12