EBYÜ’de mezuniyet coşkusu: 115 doktor sağlık ordusuna katıldı
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi (EBYÜ) Tıp Fakültesi’nden mezun olan 115 öğrenci, düzenlenen törenle diplomalarını alarak hekimlik mesleğine adım attı. EBYÜ Tıp Fakültesi 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni, Erdoğan Büyükkasap Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi.
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi (EBYÜ) Tıp Fakültesi’nden mezun olan 115 öğrenci, düzenlenen törenle diplomalarını alarak hekimlik mesleğine adım attı.
EBYÜ Tıp Fakültesi 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni, Erdoğan Büyükkasap Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi. Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan programda, Tıp Fakültesi 5. sınıf öğrencisi Begüm Cemile Çalayer tarafından seslendirilen türküler katılımcılar tarafından ilgiyle dinlendi.

Törende dönem birincisi Dr. Hilal Kaygusuz, mezunlar adına yaptığı konuşmada fakültenin akademik başarılarına değinerek, Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) başarı oranındaki yükselişe ve uluslararası alandaki gelişmelere dikkat çekti. Eğitim hayatları boyunca kendilerine destek veren ailelerine, akademisyenlere ve sağlık çalışanlarına teşekkür eden Kaygusuz, mezun olan arkadaşlarına meslek yaşamlarında başarılar diledi.
EBYÜ Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. A. Mecit Kantarcı ise konuşmasında, 2007 yılında kurulan fakültenin kısa sürede önemli başarılara imza attığını belirtti. Erzincan’ın Türk tıp tarihindeki yerine vurgu yapan Kantarcı, fakültenin eğitim ve sağlık hizmetleri alanında ülkenin önde gelen kurumları arasında yer alma yolunda ilerlediğini ifade etti.

Mezun öğrencilere tavsiyelerde bulunan Kantarcı, hekimlik mesleğinin bilgi kadar empati, sabır ve fedakârlık gerektirdiğini belirterek, genç doktorların etik değerlere bağlı kalarak insan ve vatan sevgisini her zaman ön planda tutmaları gerektiğini söyledi.
Program kapsamında yıl içerisinde doçentlik unvanı alan akademisyenler için cübbe giyme töreni de düzenlendi. Daha sonra mezun öğrencilere diplomaları ve çeşitli hediyeleri takdim edildi.

Tören, hekimlik yemininin edilmesi, toplu fotoğraf çekimi ve mezunların kep atmasıyla sona erdi. Mezun olan 115 yeni hekim, büyük bir gurur ve coşku içerisinde meslek hayatlarına uğurlandı.


Diğer Haberler
Aras Kargo’dan orta oyuncu takviyesi
25.06.2026 11:29
KKTC 5. Cumhurbaşkanı Ersin Tatar: "MÜSİAD, iş dünyasında bizlerin temsilcisidir"
25.06.2026 11:29
CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu: "Aşura gününün siyasi polemiklere, gerilimlere, kavgalara konu edilmesine müsaade etmeyeceğiz"
25.06.2026 11:27
Doğa Öncüleri Programı’nda gençler projelerini paylaştı
25.06.2026 11:27
Beyaz Saray’dan İran savaşı ve çeşitli projeler için 87,6 milyar dolarlık ek bütçe talebi
25.06.2026 11:27
Gazi Yaşargil Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde EBUS ile akciğer hastalıklarında erken teşhis dönemi
25.06.2026 11:26
KUZKA desteğiyle kuruldu, komşu ilçelere bile istihdam sağlıyor
25.06.2026 11:23
Mersin’de otizmli çocuğa şiddet kamerada: Öğretmen tutuklandı
25.06.2026 11:23