ASELSAN süper iletken kuantum işlemci birimi geliştirecek
ASELSAN, kuantum bilgisayarların en kritik bileşenlerinden olan süper iletken kuantum işlemci birimini yerli ve milli olarak geliştirecek.
ASELSAN, kuantum bilgisayarların en kritik bileşenlerinden olan süper iletken kuantum işlemci birimini yerli ve milli olarak geliştirecek. ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol, 4 yıldır süren projenin geleceğin teknolojilerinde dışa bağımlılığı azaltacağını belirterek, ülkeye öncü bir Ar-Ge altyapısı kazandıracaklarını söyledi.
ASELSAN ve Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı arasında Süper İletken Kuantum İşlemci Birimi Geliştirilmesi Projesi için imzalar, SSB Kuantum Programı tanıtımı toplantısında atıldı. ASELSAN ana yükleniciliğinde yürütülecek dört yıllık proje kapsamında kuantum bilgisayarların en kritik bileşenlerinden biri olan süper iletken kuantum işlemci birimi yerli ve milli olarak geliştirilecek. Kuantum bilgisayarların hesaplama gücündeki oyun değiştirici etkisi sayesinde savunma sanayii, siber güvenlik ve kriptoloji, ilaç, kimya, finans ve malzeme bilimi gibi birçok sektörde devrim niteliğinde bir dönüşüm yaşanması bekleniyor. Bugün dünyada teknoloji şirketleri, araştırma merkezleri ve kamu destekli programların odağında yer alan kuantum teknolojileri, geleceğin stratejik rekabet alanlarından biri olarak görülüyor.
Kuantum bilgisayarların kalbi yerli olarak geliştirilecek
Yapılacak çalışmalarla birlikte Türkiye’nin kuantum donanım alanında teknolojik bağımsızlığının sağlanması, kritik kuantum bileşenlerinde dışa bağımlılığın azaltılması, yoğun madde fiziği, mikrodalga mühendisliği, elektronik, kuantum bilgi teorisi gibi alanlarda yetkinlik artışı ve araştırma-geliştirme çalışmalarına altyapı kazandırılması, savunma, iletişim ve bilgi güvenliği alanlarında kuantum teknolojileri altyapısının oluşturulması, kuantum teknolojileri için ihtiyaç duyulacak insan kaynağının yetiştirilmesi hedefleniyor. Proje kapsamında Sabancı Üniversitesi, Koç Üniversitesi ve TÜBİTAK UME ile çalışılacak. QPU tasarımlarının uzun süredir yapıldığı projede, ASELSAN’da birimlerin seri üretimi için gerekli altyapı yatırımları da tamamlanıyor.
"Ülkemize öncü bir Ar-Ge altyapısı kazandıracağız"
Projeye ilişkin değerlendirmede bulunan ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol, "2021 yılından beri çalıştığımız, geleceğin dünyasını şekillendirecek kuantum teknolojilerinde stratejik bir adım daha attık. ASELSAN ana yükleniciliğinde yürütülecek olan Süper İletken Kuantum İşlemci Birimi (QPU) Geliştirme Projesi’nde ilk imzalar atıldı. Proje kapsamında geliştireceğimiz süper iletken işlemci birimlerinin üretimlerini, yatırımlarına tüm hızıyla devam ettiğimiz Türkiye’nin ilk süper iletken üretim evinde gerçekleştireceğiz. Eşzamanlı olarak kuantum çip üretim evini ASELSAN’da hayata geçirecek yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Süper İletken Kuantum İşlemci Birimi (QPU) Geliştirme Projesi ile kuantum bilgisayarların kalbi sayılan kuantum işlemci birimini yerli ve milli olarak tasarlayıp üretecek, geleceğin teknolojilerinde dışa bağımlılığımızı azaltacak ve ülkemize öncü bir Ar-Ge altyapısı kazandıracağız. Değerli paydaşlarımız Sabancı Üniversitesi, Koç Üniversitesi ve TÜBİTAK UME ile birlikte yüksek teknolojide ülkemizi zirveye taşımaya kararlıyız" dedi.

Diğer Haberler
Bakan Tekin: "Tüm kararları öğretmenlerimizle istişare ederek alıyoruz"
25.06.2026 13:25
KKTC Cumhurbaşkanı Erhürman: "Türkiye’nin ‘evet’ demeyeceği herhangi fikir hayata geçemez"
25.06.2026 13:16
Bursa POMEM’de 32. dönem mezuniyet coşkusu
25.06.2026 13:12
ABD’deki ofis çalışanlarının yüzde 70’i yapay zeka sayesinde daha verimli çalışıyor
25.06.2026 13:10
Şehit babasının izinden giderek polis oldu
25.06.2026 13:07
Anthropic, yapay zeka öğrenenlere yıllık 85 bin dolar maaş verecek
25.06.2026 13:05
Emniyet teşkilatına Samsun’dan 380 taze kan
25.06.2026 13:05
Son 66 yılın en fazla yağmur yağışı Tuz Gölü’ne can suyu oldu
25.06.2026 13:03