Alzheimer hastaları Mavi Ev’de buluşuyor
Antalya Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hizmet veren Alzheimer Hasta ve Hasta Yakınları Buluşma Merkezi (Mavi Ev), Alzheimer ve demans hastalarına yönelik sunduğu bakım ve sosyal etkinliklerle yaşam kalitesini artırırken, hasta yakınlarına da önemli bir destek sağlıyor.
Antalya Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hizmet veren Alzheimer Hasta ve Hasta Yakınları Buluşma Merkezi (Mavi Ev), Alzheimer ve demans hastalarına yönelik sunduğu bakım ve sosyal etkinliklerle yaşam kalitesini artırırken, hasta yakınlarına da önemli bir destek sağlıyor. Zeka oyunlarından, ahşap boyamaya, müzik konserlerinden sebze yetiştiriciliğine, el işi çalışmalarından ergoterapiye kadar birçok sosyal çalışmanın yapıldığı merkez, hem hastalara hem de hasta yakınlarına destek oluyor.
Büyükşehir Belediyesi’nin sosyal belediyecilik anlayışı doğrultusunda faaliyetlerini sürdüren Mavi Ev’de, Alzheimer ve demans hastalarına uzman ekipler tarafından profesyonel destek veriliyor. Merkezde özellikle 1. ve 2. evre hastalara yönelik hizmet sunulurken, psikososyal destek, fizik tedavi, rehabilitasyon ve ergoterapi uygulamalarıyla hastaların günlük yaşam becerilerinin korunmasına katkı sağlanıyor. Hastaların güvenli bir ortamda vakit geçirmesine imkan tanıyan merkez, hasta yakınlarının da günlük işlerini rahatlıkla yapabilmelerine ve kendilerine zaman ayırabilmelerine imkan sunuyor. Böylece hem hastalar hem de aileleri için daha konforlu bir süreç oluşturuluyor.

"Hem zihinsel hem fiziksel gelişim"
Mavi Ev’de gerçekleştirilen zeka oyunları, ahşap boyama çalışmaları, el sanatları etkinlikleri, konserler, bahçe ve sebze yetiştiriciliği faaliyetleri sayesinde hastaların sosyal hayata katılımları destekleniyor. Uygulanan programlarla fiziksel ve zihinsel aktivitelerini sürdüren hastalar, keyifli ve verimli zaman geçirirken sosyal bağlarını da güçlendiriyor. Merkezden yararlanan hasta ve hasta yakınları, sunulan hizmetlerden duydukları memnuniyeti dile getirerek Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin sağladığı destekten dolayı teşekkür ediyor.

Hasta yakını Recep Atik, "Eşim rahatsızdı, unutkanlık başladı. Kızımın desteğiyle burayı bulduk. Müdür hanımla tanıştık, sağ olsun bize yardımcı oldu, buraya gelmeye başladık. Buradaki hizmeti görünce pozitif anlamda çok şaşırdık. Ben her gittiğim yerde bunu anlatıyorum. Burası çok güzel bir yer. Allah buranın hayata geçmesine vesile olanlardan razı olsun. Burada bize çok iyi bakıyorlar. Personel, müdür hanım bizimle çok ilgileniyor. Haftada 3 gün geliyoruz. Yakınlarımızı bekliyoruz. Yakınlarımız burada spor yapıyor, sosyal aktivite yapıyorlar. Vaktimiz burada çok güzel geçiyor" diye konuştu.
"Keyifli vakit geçiyor"

Alzheimer hastası Şükriye Tanrıverdi ise "Buraya her gün geliyorum. Bizimle çok güzel ilgileniyorlar. Benim yaşımdaki biri için çok önemli ve fayda sağlayacak etkinlikler yapıyoruz. Evde oturmaktansa burada olmak çok daha güzel. Burada yeni arkadaşlar ediniyoruz. Sosyalleşip, sohbet ediyoruz. Farklı farklı etkinlikler yapıyoruz" diyerek memnuniyetini dile getirdi.


Diğer Haberler
Ağa takılan deniz kaplumbağasını dernek görevlileri kurtardı
25.06.2026 15:01
Sinema ve sanat dünyasının duayenleri ödüllendirildi
25.06.2026 14:59
Nevşehir Belediye Başkanı Arı ile Keçiören Belediye Başkanı Özarslan AK Parti Genel Merkez binasına geldi
25.06.2026 14:55
Vali Akkoyun: "Yangınlara ilk müdahale için 50 su tankerini 10 ilçemize dağıtıyoruz"
25.06.2026 14:54
İGA İstanbul Havalimanı CEO’su Selahattin Bilgen, ACI EUROPE Yürütme Komitesi’ne seçildi
25.06.2026 14:51
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: "Bugün Kerbela Gazze’dir"
25.06.2026 14:50
Gaziantep baklavasında ihracat yoğunluğu: Aylık talep 5 tonu geçiyor
25.06.2026 14:38
Ortaokul öğrencilerinin 2,5 yıllık emekle hazırladığı kitap ve dergi yayımlandı
25.06.2026 14:32